سنگ مرمر

سنگ مرمر #1سنگ مرمر #2

از نظر سنگ شناسي: مرمر(از كلمه يوناني مارموروس Marmoros به معني درخشان ) مرمرسنگي است آهكي كه متبلور بوده و داراي دانه هايي است كه با چشم قابل رؤيت هستند. در  واقع به كليه آهكهاي متراكمي كه قابل صيقلي شدن باشند, مرمر  اطلاق مي شوند. دانه هاي متبلور مرمر از نوع كلسيت است.

مرمر سنگي است متراكم و خلل و فرج آن خيلي كم است و در نتيجه در مقابل برودت و يخبندان مقاومتش زياد است.

سنگ مرمر از سنگ‌های دگرگون شده است که از دگرگونی سنگ آهک بوجود آمده است. کانی اصلی تشکیل دهنده آن کلسیت است. از این سنگ به صورت گسترده‌ای برای مجسمه سازی استفاده شده است. نمای بنای تاج محل, کاخ مرمر,اقامتگاه رامسر از سنگ مرمر است.

1 - از نظر تنوع در جهان مرمرها به 3 گروه زير تقسيم مي شوند:

الف: مرمهاي باكسيم بالا كه بيشترين مصرف را دارند.

ب: مرمرهاي معمولي كه شفاف هستند و به انكس مشهور هستند.

ج: مرمرهاي هيدروسيليكاتي كه در توليد وسايل تزئيني كاربرد دارند.

  خواص درمانی سنگ مرمر   

 این نوع سنگ دارای انرژی های بسیار قوی است که جهت درمانهای زیر مفید است:

- درمان بیماری های کلیوی و کبدی و از بین بردن رسوبات درون آنها (بجز سنگ ها )
- آرامش بخشیدن و درمان استرس ، اضطراب و بیماری های عصبی و روحی و روانی
- تحریک نمـودن نیروهای درونی ، پیشرفت فرد و باز شدن برخی چا کرا ها
- آرامش بخشیدن
ـ درمان بیماری های کلیوی و کبدی و از بین بردن رسوبات درون آنها (بجز سنگ ها )

● طریقه استفاده :
یک تکه سنگ مرمر طبیعی (برش نخورده) کوچک را درون ظرفی که قبلا مقداری آب و تعدادی برگ درخت توت داخل آن ریخته اید ، گذاشته و به مدت ده دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید . سپس سنگ را بر روی کبد و یا کلیه و دو عدد از برگ ها را نیز برروی چشم سوم خویش به مدت پانزده دقیقه قرار داده و پس از آن سنگ را درون یک لیوان آب سرد بگذارید . این روش را روزی یک بار تکرار کنید . چنانچه آب درون لیوان گرم و یا ولرم گشت ، معلوم می شود که انرژی ها ی منفی را جذب نموده و اگر سرد باقی ماند ، دلیل بر عدم جذب انرژی منفی می باشد . این سنگ بسیار حساس است و خیلی سریع انرژی های منفی اطراف را جذب می کند بنا بر این باید آن را همیشه درون آب و در آفتاب بگذارید تا انرژی های منفی خارج گشته و از انرژی های مثبت شارژ شود و جهت درمان در دفعات بعد مورد استفاده قرار گیرد .
چنانچه دو بار آب لیوان هنگام قرار گرفتن سنگ درون آن گرم شود ، عمل انرژی درمانی بخوبی انجام شده است . عمل انرژی درمانی پس از این مرحله می بایستی قطع گردد .
● آرامش بخشیدن و درمان استرس ، اضطراب و بیماری های عصبی و روحی و روانی

▪ طریقه استفاده :
ابتدا فرد انرژی درمان می بایست یک قطعه سنگ مرمر را بر روی چشم سوم بیمار قرار داده و به او انرژی دهد . سپس سنگ را درون یک لیوان آب سرد به مدت ده دقیقه بگذارد و پس از آن آب را دور ریخته و سنگ را دوباره بر روی چشم سوم بیمار قرار دهد و از طریق پا های او انرژی دهد . مدت انرژی دوم نباید بیشتر از پنج دقیقه باشد . چرا که پس از این مدت انرژی های منفی درون سنگ آزاد شده و وارد بدن بیمار می شود . ( توجه داشته باشید که سنگ مرمر مورد استفاده حتما باید همیشه درون آب و در آفتاب باشد تا انرژی های مفید ساطع کند .)
● تحریک نمـودن نیروهای درونی ، پیشرفت فرد و باز شدن برخی چا کرا ها

▪ طریقه استفاده :
در اتاقی نیمه تاریک و آرام به حالت لوتوس ( چهار زانو ) بمدت ده دقیقه بنشینید و در این مدت یک قطعه سنگ مرمر کوچک را که در آب بوده ، بر روی چشم سوم خویش قرار دهید . هنگامی که احساس تکان خوردن و چرخش کردید ، بدانید که نیروهای درونی شما شروع به حرکت نموده و چاکراهای شما نیز در حال باز شدن هستند . این روش را فقط روزی یک بار تکـرار نموده و بیش از پنج بار انجام ندهـید ؛ چـرا که انجام بیشتر آن صـلاح نمی باشد .
● آرامش بخشیدن

▪ طریقه استفاده:
باقراردادن یک قطعه سنگ مرمر کوچک بر روی چشم سوم ،نیروی موجود در آن آزادگشته و جهت آرامش بخشیدن مفید است . (توجه داشته باشید که سنگ باید حتما قبلا در آب قرار داشته وبلافاصله مورد استفاده قرار گیرد.)

● توصیه ها:
افراد مبتلا به میگرن ، تیک های عصبی و اختلالات مغزی باید از تماس با سنگ مرمر اجتناب نمایند ؛ چرا که بیماری آنها تشدید و گاه نیز تثبیت می گردد . هنگامی که یک بیماری در فرد تثبیت شود ، بیماری به سختی بهبود می یابد و گاه نیز هرگز بهبودی حاصل نمی شود.
کودکان زیر ۵ سال از تماس با سنگ مرمر (مخصوصا خیس ) اجتناب کنند.
● نکته:
هنگامی که سنگ مرمر از درون آب بیرون آورده می شود ، نوعی انرژِی ترکیبی در آن بوجود می آید که هر چه مدت زمان بیرون ماندن سنگ بیشتر شود ، این انرژی شدید تر گردیده و استفاده از آن باعث از هم گسیختگی انرژی ها و نیروهای درونی افراد می شود . بنابر این از نیرو های مثبت سنگ باید بلا فاصله پس از خارج نمو دن از آب استفاده شود .
● هاله سنگ مرمر :
این هاله به صورت آتشین است و دائما اشعه هایی ساطع می کند . این نوع هاله موجی و کوتاه ، اغلب به رنگ های گرم : مانند قرمز ، نارنجی ، صورتی ، زرد و گاه کرمی می باشد.

                                                                                                                                                                      (تهيه وتنظيم:اميرحسين غريبي)

 




تاریخ : 1390/11/27 | 4826 بازدید